4. října 2014 v 10:27 | Selenne L. Athi |  Viděno
RECENZE NA PRVNÍ SÉRII | ČLÁNEK MŮŽE OBSAHOVAT SPOILERY!

Tvůrce: Michael Dante DiMartino a Bryan Konietzko
Žánr: fantasy, steampunk
Počet epizod: 14
Rok vydání: 2013

Korra porazila Amona, získala konečně schopnost ovládat vítr a dostat se do plného stavu Avatara. Nebyla by to však Korra, kdyby do všeho nešla po hlavě a bez rozmyslu. Kvůli tomu se jí podaří na rodném jižním pólu rozpoutat občanskou válku, kterou proti sobě vedou seveřané a jižané, její otec a jeho bratr. Mako se snaží získat si u policie respekt a stát se detektivem. Bolin se stává hvězdou filmů a součástí propagandy a Asami marně zápasí s faktem, že její firma se blíží ke krachu. Tenzin se snaží se svými sourozenci vypořádat s odkazem slavného otce, aniž by kdokoliv z hrdinů tušil, že povstává mnohem větší zlo, zlo z dob prvního Avatara…

___________________________________________

Druhá série Legendy je oproti první mnohem více zmatečná. K tomu hlavnímu jde velkou oklikou a nechává své hrdiny tápat a dělat pořádné, osudové chyby. A nebojí se je taky za to nechat pykat. Zejména tvrdohlavou Korru, která si touhle sérií projde řadou nejistot, špatných rozhodnutích a zklamání. Zatímco v závěru první série se zdá, že Korra dostává svou schopnost ovládat vítr takřka bez zásluh, tady je jí za každou chybu uštědřena pořádná lekce. Což je zatraceně dobře, jelikož se její charakter tak nabývá dalšího prostoru a ukazuje, že i Korra má své stinné stránky (které nebyly tolik ukázány v předchozí sérii). Podobně jsou na tom i ostatní postavy - bohužel ne vždycky ukázané tak, jak by si zasluhovaly.
Osobně mě tuhle sérii nejvíc rozčilovala Bolinova dějová linie. Ačkoliv už z první série je vidět, že Bolin je tak trochu přihlouplý dobrák, druhá jeho postavu ještě více redukuje a ačkoliv se může zdát, že má konečně samotný příběh, jsou mu vždycky připsány hlášky comic relief postavy. Tedy toho, který vždycky svou hláškou zesměšňuje a zlehčuje divákovi napjaté, vážné situace. Jednou, dvakrát by mi to tolik nevadilo, ale vzhledem k tomu, že je takovým způsobem dovyprávěna celá jeho dějová linie, začínám nad tím skřípat zuby.
A samozřejmě tu máme opět ten nešťastný milostný x-úhelník (tentokrát nám chudák Bolin na(ne)štěstí vypadl) Mako-Asami-Korra. Když už se Mako tak nějak rozešel s Asami a začal chodit s Korrou s jistotou, že ji miluje, člověk by skoro očekával, že tihle dva spolu budou. Klidně se přiznám, já jsem jejich vztah žrala i s navijákem, protože se mi prostě líbili jejich interakce v předchozí sérii a navzdory tomu, že Asami mám strašně ráda, Korra se mi k Makovi prostě hodila víc. Jenže tvůrci musejí milostné životy svých hrdinů zřejmě komplikovat ještě víc, díky čemuž je v druhé sérii z téhle vztahové směsice pořádný zmatek a nepořádek. Nahodilý, vynucený a uspěchaný, jen aby bylo ještě větší drama. Ach jo.

Celkově je druhá série mnohem zmatenější než první. A nejen kvůli tomu, že se postavy rozdělí a většina z nich dostane samostatnou dějovou linii a v průběhu čtrnácti dvacetiminutových epizod se musí odvyprávět několik týdnů jejich života. Je to i občasné uklouznutí tvůrců k vyprávěcím únikovým uličkám (např. Korra po souboji s vodním duchem ztratí paměť, vyplaví jí to na jednom z ohnivých ostrovů a tam se díky zázračné vodě dozví příběh prvního Avatara). Je to i neschopnost říct, kam se vlastně celý příběh bude ubíhat. První série nám hned v první epizodě ukázala, že Korra bude muset ujít dlouhou cestu, aby se stala skutečným Avatarem, aby získala schopnost vzduchu, aby porazila Amona. Druhá série se brodí v patosu mnoha a mnoha kliček a odboček, aby nakonec vyšlo najevo, kdo a co za tím vším vlastně stojí. Když se na to člověk podívá zpětně jako na celek, dává to poměrně smysl. Ale jako divák, který každý týden čekal na novou epizodu a neví, co se stane příště, jsem byla docela zmatená a abych řekla pravdu, i docela zklamaná. Nemělo to takovou šťávu a odpich jako první série a některé věci, co byly v téhle sérii napáchány, tvůrcům jen tak neodpustím.

Ale abych nebyla jen negativní - samotná Korra si projde naprosto skvělým vývojem, kvůli čemuž jsem si její příběh oblíbila ještě víc. Je jasné, že se tvůrci rozhodli nerecyklovat svůj starý materiál, ale jít docela jinou cestou. A pokud Korra něco v druhé sérii dokázala, pak to, že rozhodně není stejným Avatarem, jako byl Aang. Dokonce si troufám tvrdit, že její cestu mám mnohem radši, než Aangovu.

O něco slabší a trochu jiná než předchozí série, přesto si nadále dokáže držet kvalitu. Nádherná animace, hudba, nemluvě o vsuvce příběhu prvního Avatara, který je další drobným dílkem do mohutného avatarského světa.

Moje hodnocení: 7.5 / 10

Trailer:

1 člověk ohodnotil tento článek.