Teen Wolf | 2013/14 | 3. série

21. června 2014 v 16:51 | Selenne L. Athi |  Viděno
RECENZE NA 1. SÉRII | 2. SÉRII

Nová série Teen Wolf, která tentokrát oproti předchozím dvěma čítá hned 24 dílů a byla rozdělena do letního a jarního bloku, opět zvedá svou úroveň nahoru.
Hlavní hrdinové se po dvou měsících odloučení vracejí do školních lavic, jen aby čelili novému nebezpečí v podobě alfa smečky vedené vychytralým Deucalionem, ale i vrahem v podobě temného druida Daracha, který vraždí zdánlivě náhodné oběti v Beacon Hills. Scott McCall a jeho přátelé proto musí vynaložit veškeré své síly, ukázat své přednosti a zapomenout na staré sváry, aby nové nepřátele porazili a přitom neztratili to nejdůležitější - sami sebe.

___________________________________________

Třetí série se opět rozhodla zvednout laťku o něco výš a ukázat, že se Teen Wolf dokáže z některých svých starých chyb poučit a jít mnohem více do hloubky. Je příjemné vidět seriál s "dospívajícími" představiteli, který zahazuje ona vztahová klišé a odsouvá je kamsi do pozadí, protože se dějí mnohem důležitější věci, než to kdo a koho políbil, nebo kdo se s kým dal dohromady.

Vývoj postav je stále uvěřitelný a člověk si s některými z nich projde skutečným peklem na zemi. Na druhou stranu je bohužel stále smutnou pravdou, že tomuhle fantasknímu paranormálnímu opusu MTV pár skutečně zásadních much neodpustím. Navzdory tomu, že se seriál rozhodně nebojí podívat svým hrdinům pořádně do duše, několikrát ji proprat a prorvat trnovým (což je prostě super, víc takových, prosím), občas mu chybí svědomí - totiž to, že některé akce mají taky své následky.

Samozřejmě, v některých případech se to rozhodně nebojí ukázat, přesto si občas tvůrci hrají na něco, k čemu mají ještě dost daleko a na příběhové lince je to dost vidět. Co tomuhle seriálovému vlkodlačímu kousku výrazně chybí, je pevná kontinuita - ačkoliv se tvůrci zdárně drží charakterů svých hrdinů a jejich vývoj berou vážně příjemným, uvěřitelným směrem, nejednou bohužel šlápnou vedle a dělají takové nesmyslné výmazy z vlastní historie, že se to občas nedá až tolerovat. Nejenže u některých postav se zdá, že jen omílají starý nápad, který už předtím použili, ale také své postavy nechají "schválně zapomínat", nebo zamazávat některé předchozí události, nebo je naopak zmínit jen tak na okraj, jako kdyby vůbec neměly žádnou váhu. To bohužel působí až bolestně nevěrohodně a divák si nejednou říká, zda si z něho tvůrci jen utahují, nebo zda úplně zapomněly, že právě zabili hned několik poměrně důležitých postav, o nichž se pak ve zbytku série prakticky ani nezmíní. Nebo pro jistotu dělají, jako kdyby daná postava předtím vlastně neexistovala. Což je prostě děsně špatně. V jiných případech se zdá, že se tam daná osoba objeví jen tak na zkoušku, na "skok", aby se pak zase někam vytratila do neznáma, aniž bychom vůbec dostaly kloudné vysvětlení, odkud se vlastně vzala a kam zase odešla (viz. Derekova sestra Cora).

Teen Wolf silně ztrácí na své neschopnosti zachovávat kontinuitu, či dotahovat některé své nápady do konce. Ve finále první poloviny 3. řady, kdy končil letní blok, tam bylo hned několik logických kiksů a člověk si pak říkal, proč k takovému kroku tvůrci vůbec přistoupily, když ho pak nechaly vyznít naprosto do prázdna. Bohužel, tenhle seriál se za dobu svého vysílání dokázal vyhrabat z úplného klišé do překvapivých kvalitních výšin, bohužel se zřejmě zahleděl ve svém vlastním vývoji a tak tvůrci házejí efekty, mytologii a nové postavy po divákovy hlava nehlava, aniž by se na chvíli zastavily a přemýšlely, co to udělá nejen s dějem, ale i s jejich hlavními hrdiny. Některá úmrtí postav tvůrcům rozhodně neodpustím (zejména proto, že i když někteří z hereckého ansámblu po 3. sérii ze seriálu odcházejí, pak takové radikální řešení v podobě úmrtí jejich postav vyznívá v některých případech naprosto zbytečně a troufám si říct až sadisticky směrem k divákům).

Takže ano - zase mnohem lepší, než předchozí série. Flashbacky, rozšířená mytologie, návraty (občas zbytečné a nepotřebné) některých postav, jindy zase (zbytečné) úmrtí postav jiných. Stále špatně zachovávaná kontinuita a mnoho dalších věcí, kdy si seriál vážně hraje jen "na efekt" a divákovi pak trnou zuby, co to zase tvůrci s postavami provádějí a proč některé věci prostě nedotahují až do konce.

Z poloviny jsem z některých věcí nadšená, z poloviny zase vzteklá a doposud kroutím hlavou.
Jeden z těch seriálů, kdy diváka doslova bolí, jak moc je promarněný jeho potenciál.

Moje hodnocení: 7.5 / 10