The Vampire Diaries | 4. série | 2012/13

26. května 2013 v 18:25 | Selenne L. Athi |  Viděno
RECENZE NA PŘEDCHOZÍ SÉRIE: 1. SÉRIE | 2. SÉRIE | 3. SÉRIE

V bouřlivé čtvrté sérii The Vampire Diaries se obrátil svět Mystic Falls vzhůru nohama, když se krásná a soucitná Elena Gilbertová ocitla tváří v tvář se svou nejhorší noční můrou - životem upíra. Zatímco Elena se snažila ovládat své nové síly a neutuchající žízeň po krvi, k uším Damona a Stefana, dvěma bratrům, kteří ji oba milují, dojde ohromující zpráva o léku na upírství, který může skutečně existovat. Jejich pátrání po léku zavede bratry, spolu s Eleniným bratrem Jeremym a její nejlepší kamarádkou Bonnie a Caroline, k děsivé konfrontaci se starobylým a všemocným a nesmrtelným Silasem, který byl pohřben s lékem více než 2000 let. Ale Elena není jediný upír, který touží po návratu k životu jako člověk, a otázka, kdo získá lék je odpovězena v dech beroucím finále epizody, stejně jako okamžiky nečekané radosti, nevýslovného utrpení a vyznání opravdové lásky.

___________________________________________

Tak už vážně nevím, co si mám o TVD myslet. Přibližně půl série byla pecka, pak se to zase zvrtlo. Bohužel mi přijde, že tvůrci Upířích deníků jedou podle jisté šablony, totiž - máme problém, tak ho řešíme v pár dílech, pak chvíli klid, OH, další problém, VELKÝ NEPŘÍTEL, vracíme se k prvnímu problému a cestou dořešíme ten předchozí. Tohle skákání mezi dějovými liniemi 4. řady mě už začalo unavovat a některé díly bych vážně přeskočila. A ačkoliv jsem velký fanoušek různých fiktivních mytologií a dobrých back-story, u TVD mi tohle všechno začíná nějak skřípat, nemluvě o připravovaném spin-offu, který je podle mého velká zbytečnost a uklizení mých oblíbených postav do odnože s příběhem vycucaným z prstu (aneb jak se producenti TVD nejspíš dlouho dívaly na Twilight).

Nevím, ona neučesanost dějových linií mi nevadila do chvíle, kdy je z Eleny upírka, je tu náběh na zajímavou dějovou linii a dokonce nějakou radikální změnu charakteru, nemluvě o smrti pár důležitých postav. Ale, jak je u podobných seriálů bohužel zvykem, tahle dějová linie přijde prakticky nazmar, když se Elena 'vrátí' zpátky ke svému starému já. A navíc odpustí oběma bratrům Salvatorovým, kteří jí mučili, aby ji dostali zpátky (za což já bych tvůrce zkopala do kuličky, protože představa toho, že se hlavní hrdinka musí vrátit zpátky k té milující, laskavé osobě jen kvůli dvěma zamindrákovaným blbečkům - ano, teď to přeháním, ale ve zkratce to tak je - je mi vážně směšná a naprosto to podkopává Eleninu postavu zpátky k oběti zápletky milostného trojúhelníku). Nemluvě o onom naprosto šíleném finále, které je vlastně jen o šťastném konci a o tom, jak se všichni mrtví vrátí zpátky (důvody i zápletka téhle dějové linie je snad nejsměšnější ze všech sérií a osobně se mi chce nad tou patetičností plakat). A nezapomeňme dodat onu šílenou scénu se Stefanem a 'původním' dvojníkem. A já se ptám, co si ti tvůrci vymyslí příště za šílenost?

Je mi líto, že tak dobře načatá série, kdy Elena vážně konečně začínala dostávat pořádný charakter jako hrdinka a 'nezvladatelná' upírka, se zvrtla ve sladkobolnou romanci, špatně dotažené dějové linie a naprosto směšný konec. Navíc ti, kteří seriálu dodávali šmrnc a já jim přicházela na chuť (čtěte originální upíři) se stěhují do svého vlastního spin-offu. A já zrovna začala Klausovi s Caroline fandit, ale to jen tak na okraj (aneb jak konečně jejich vztah dostal správný vývoj a není to jen o Klausovo stalkování Caroline, ale o dobře napsané scény a interakci). Skoro se bojím pouštět se do příští série, kdy všichni hrdinové KONEČNĚ zamávali střední a vydávají se na vysokou. Uff, to bude zase drama. Pro mě osobně je takhle série zklamáním s pár světlejšími body, ačkoliv ani ty celkovou reputaci nezachrání jako u sérií předchozích.

Moje hodnocení: 6,5 / 10

Trailer:

1 člověk ohodnotil tento článek.