Once Upon a Time | 2. série | 2012/13

27. května 2013 v 18:51 | Selenne L. Athi |  Viděno
RECENZE NA PŘEDCHOZÍ SÉRIE: 1. SÉRIE

Kletba je zlomena, Storybrooke vysvobozen. Co se zprvu zdálo jako šťastný konec se strhává ve zmatek. Magie přenesena do světa lidí bude mít snad ještě vyšší cenu, než doposud. A Emma je s Mary Margaret odnesena do čarovného lesa, z kterého zůstaly pouhé pozůstatky kdysi velkolepých královstvích. Do velké hry o moc a lásku se přidávají nový hráči a odkrývají se nové spojitosti a střípky minulosti. Ve Storybrooku se princ Charming snaží zjednat pořádek a ochránit zdejší obyvatele před Reginou a Rumplestilskinem, kteří se nenechají jen tak porazit...
___________________________________________

Druhá série Once Upon a Time se rozjela poněkud rozpačitě. Otevřela nové osudy, zatímco ty stávající (zejména vedlejších postava) nějak pozapomněla ukončit, nebo alespoň s nimi nějak hýbat. Do popředí se dostává Emmina znovunalezená disfuknční rodina proti Regině, Ramplestilskinovi, Reginině matce Coře a kapitánu Hookovi (ačkoliv toho pomyslně dávám do závorky, ti co viděli, vědí, o čem mluvím). Kromě nich přidala ještě další pohádkové postavy, jmenovitě třeba Mulan, princeznu Auroru a prince Filipa. A když už se konečně seriál z těch všech rozpaků, zmatků a nedorozumění vyhrabe a začíná klapat, najednou se to zase zvrtne.

Ano, musím jednoznačně říct, že se mi první půlka druhé série líbila mnohem víc než druhá. Díky tomu, že se nám hlavní postavy od sebe oddělily a tak se vydaly na další cesty poznání a vývoje, dodávalo ději trochu šťávy, nemluvě o přidání nových postav. Ale co bylo zajímavé v začarovaném lese a mrtvých královstvích a flashbacích do minulosti hlavních postav, ve Storybrooku docela vázlo. Ano, dejme tomu že dvě tři postavy měly svůj příběh uzavřený, ale zbytek tak nějak uvízl v pozadí. Využitelné místo k navázání na předchozí jiskru, která mě tak oslovila v první sérii a která mě dost bavila, nebylo využito, spíš nahrazeno pouze dalšími, už trochu zbytečnými skládačkami do jednotlivých příběhů hlavních postav (aneb to, jak se Sněhurka pořád snaží Reginu přesvědčit, aby byla laskavá, ale ejhle, pořád to nějak nejde a zlá královna si nedá říct asi popáté, nebo pošesté). A pak se celý ansámbl sjednocuje ve Storybrooku, člověk čeká epická střetnutí mezi Corou, Reginou, Hookem, Rumplem a Emminou rodinou a... Sice Cořiny flashbacky mi připomněly moji dětskou lásku pro Rose McGowan (která je v Cořině kůži naprosto perfektní), přesto se nic super epického vlastně nestalo. A chudák kapitán Hook stále pendluje z jedné strany na druhou, chvíli pomáhá onomu, chvíli tomu, zkrátka, zmatek a dost velká porce neuvěřitelnosti. Pak si Rumplestilskin vzpomene, že má vlastně syna, který je tam někde venku a roztáčí se ještě pomalejší dějová linie 'cesta za Rumpleovým synem a nic nedělání ve Storybrooku', to oboje vyvrcholí naprosto nešokujícím odhalením a vyplyvne to dva nové zloduchy, kteří jsou mi do morku kostí nesympatiční. Regině a Rumplestilskinovi jsem dokázala fandit jen proto, že jsem pochopila jejich pohnutky, ale tihle dva (Greg/Tamara) mají plné pusy bludů a špatnosti magie a tak dále, ale skutek utek. Nemluvě o tom, jak tvůrci vyplní druhou část příběhu Belle a Rumplestilskina tím, že Belle zapomene kdo je a stane se z ní temnější 'alter ego'. Nápad zajímavý, bohužel prakticky nevyužitý kromě toho, že Rumple zmlátil šerifa Nottinghamu a Belle (Lacey) se na to s úsměvem dívala.

Nakonec to všechno relativně zachránilo finále, které se však mohlo lépe rozvést do více dílů, než to tak všechno naházet na hromadu, napsat několik hloupých rozuzlení a pak naše hlavní hrdiny opět poslat někam do neznáma. Finále bylo právě nejspíš jediným kladem na druhé polovině série (společně s příběhem Cory a Hooka) - totiž se tam konečně fungovala nějaká akce, interakce a dohodnutí na společném cíly, bohužel díky té uspěchanosti tohle všechno stále působí trochu rozpačitě a křečovitě, aneb hoďme všechny naše neshody za hlavu, nevadí, že jsme se chtěli navzájem minimálně pětkrát zabít a pojďme zachránit kluka, který půlka z naší posádky ani nezná. No dobře, ty pohnutky jsou mnohem lépe dokreslené, přesto to bylo nahuštěné hala bala na sebe, jako kdyby se tvůrci náhle probrali ze zimního spánku a uvědomili si, že musí pohnout se svými hrdiny.

Ano, stále nedokážu tenhle seriál úplně zavrhnout, protože tu jsou postavy, kterým budu držet palce stůj co stůj přes veškeré pletichy, které s nimi tvůrci dělají. Přesto to velkou část svého šmrncu a potenciálu bohužel ztratilo. Doufám, že tu pocuchanou reputaci 3. série v Zemi Nezemi trochu napraví a nebude přidávat další, spíše nesympatické postavy (pro mě osobně Neal, Greg, Tamara jednoznačně vyhrávají nejpitoměji napsané postavy tohohle seriálu vůbec).

Moje hodnocení: 6.9 / 10

Trailer: