Spartakus: Válka zatracených | Spartacus: War of Damned | 3. série | 2013

13. dubna 2013 v 23:43 | Selenne L. Athi |  Viděno
RECENZE NA PŘEDCHOZÍ SÉRIE: Krev a Písek | Pomsta

Spartakův příběh otevírá novou kapitolu. Po dalším zdárném vítězství, ale i mnohých ztrátách se řady Spartakových stoupenců značně rozrostli. Řím se otřásá v základech pod jménem Přinašeče deště a snaží se najít někoho, kdo by nebezpečného Thráka zastavil. Volba padne na Marka Crassa, ambiciózního a nesmírně inteligentního muže, jenž má dost majetku, ale málo vlivné jméno. Ten ke svému boku povolá nejen svého mladého syna Tiberia, jenž chce jít v otcových stopách, ale i Gaia Julia Caesara, aby Spartakovu rebelii zastavili...

___________________________________________

"Split heavens with the sound of his name, let it carry to Crassus and Pompey, as distant thunder promising storm and blood! All those who are able, we will make final stand against Rome, and this I promise you - we will live free or join our brothers in death!" [Spartacus; 3.08 Dead and the Dying]

Seriál, kterému jsem fandila od chvíle, co jsem se o něm doslechla po smutném konci Legend of the Seeker a na který jsem se nesmírně těšila. A navzdory všemu předčil všechny mé fantazie a očekávání. A i když to vypadalo, že po smutné a náhlé smrti hlavního představitele Andyho Whitfielda to vypadalo, že nakonec zanikne.
Naštěstí se tak nestalo a po dvou sériích a jednom prequelu Spartakova sága hlásí svůj monumentální, oficiální konec.

Třetí řada se poučila z té předchozí. Konečně dostáváme protivníka, který je Spartaka skutečně hoden. Navíc se opět polovina série nachází v jen v pár lokalitách, díky čemuž tu není tolik 'pochodů sem a tam', ale to správné drama a zvraty nahuštěné do jednoho místa, podobně jako v sérii první. Kromě Marka Crassa, jeho syna a Caesara se setkáváme ještě s piráty v čele se zrádným Heracliem a dvě ženské postavy do půvabného ansámblu - Laetou a Sybil. Příchod těchto dvou (zejména Laety), jsem neskutečně uvítala. Ne, že by mi ženy-bojovnice vadili, to vůbec, ale Laeta se Sybil se stali dokonalým protikladem ženských hrdinek. Nemluvě o tom, jak zamíchají kartami vztahů našich oblíbených hrdinů z předchozích řad.
Byla jsem ráda, že tvůrci konečně dokázali vyvážit 'vztahovou vatu' (to nemyslím nijak ironicky, prosím) a boj rebelů proti Římu, který se tuto sezónu dostává ke svému vrcholu. Souboj strategií a myslí Spartaka a Crassa jsem si neskutečně užívala, nemluvě o samotné dějové linii Marka Crassa - toho jsem si rozhodně oblíbila víc, než neschopné pletichaření Cladia Glabera. Zkloubení nových postav, jejich příběhu, starých známých a jejich útrap a k tomu ještě souboj 'Řím vs. rebelové' považuji za neskutečné umění a tvůrci to (ano, bylo tu i pár uklouznutí, ale vážně nepatrných) dokázali udělat na výbornou.
Musím ještě podotknout, že i s novými členy hereckého ansámblu to hlavním představitelům vážně klape a chemie mezi nimi je neuvěřitelné. Nemluvě o tom, že Liamovi Spartakova role konečně sedla - nevím, buď zvykem, nebo se konečně dostal do jeho kůže.
Třetí řada má od svých předchůdců dokonale vyváženou substanci dramatu, zvratů a akce, díky čemuž ji osobně považuji za nejzdárnější z celé série. A to nejen díky bodům, které jsem výše vyjmenovala - finálovou epizodu považuji za jednu z nejlepších vůbec. Málokterý seriál/kniha/film mě vážně přinutí brečet. Nikdy jsem prostě nebyla dojímavý typ. Ovšem u nabušeného finále Války zatracených jsem nepokrytě brečela od půlky až do závěrečných titulků, kde byli ukázány naprosto všechny postavy. Většina z nich mrtvých. Ano, to je vážně nejlepší lék na konec jednoho z nejlíp napsaných, 'historických' seriálů.
Po tomhle bych to se Spartakem vydržela klidně i dalších pět sérií. Vážně. Špatně se mi s tímhle seriálem loučí, přesto jsem neskutečně ráda, že vůbec existuje.

Moje hodnocení: 9.5 / 10

TRAILER: