Teen Wolf | 2. série [2012]

14. srpna 2012 v 13:54 | Selenne L. Athi |  Viděno
RECENZE NA 1. SÉRII | POZOR, ČLÁNEK OBSAHUJE SPOILERY!
Scott, Derek, Stiles, Lydie, Jackson a Allison sice přežili útok původního Alfy a Derekova strýce Petera, problémy však rozhodně neskončili. Spíše se naopak zdá, že Peter byl jen zlomek toho, co se rychle a nebezpečně blíží.
Scott společně s Allison řeší problémy ohledně Allisonině rodině a faktu, že on jako vlkodlak se spíš hodí jako lovecká kořist, než jako ideální kluk pro dceru Argentových. To ovšem není nic proti novému příchozímu z klanu lovců vlkodlaků - do města se kvůli pohřbu Allisoniny tety Kate vrací i její dědeček Gerard, legendární lovec, který svým příchodem všem přítomným vlkům vyhlašuje válku a rozhodně se nehodlá před ničím zastavit.
Derek jakožto novodobý alfa si začíná budovat novou, silnou smečku ze Scottových spolužáků a vyvrhelů školy, ačkoliv z nich doopravdy nevěří a snaží se dostat Scotta, jakožto svého nejsilnějšího spojence, na svou stranu nepříliš elegantními a příjemnými způsoby.
Všechno tohle se ale bude muset na chvíli dát stranou, neboť jeden ze Scottových blízkých se stal hadím monstrem - Kanimou, která je abnormálně silná a nedá se zastavit. Scott společně s ostatními proto musí spojit své síly, zapomenout na stará nedorozumění a snažit se zastavit Kanimu, než vyvraždí polovinu města a i ty, kteří jsou Scottovi nejbližší...

Druhá řada Teen Wolf se rozjíždí sice pomaleji, ale rozhodně ve větším stylu, než předchozí řada. Strany kdo, kde a s kým už nejsou tak jasně vytyčené jako v předchozí sérii a celkově se děj nestává tolik černobílý. Spíše naopak - tentokrát se tvůrci daly do mnohem zamotanějšího příběhu, který sice občas zaběhne do slepé uličky, ale dává tím i prostor hlavním i novým postavám ukázat své pravé barvy. Nebo je naprosto změnit. Díky tomu seriál konečně získává na mnohem větším spádu a kvalitách, než předchozí série.
Efekty jsou stále televizní, přesto jsem si docela na zdejší vlkodlačí look zvykla. Provedení Kanimy se až na pár opravdu počítačových hnusáren připomínající špatnou PC hru taky vyvedla, některé scény mi dokonce dokázaly nahnat husí kůži a musela jsem se nad nimi šklebit odporem.

Díky novým postavám a pořádným zapletením celého příběhu se Teen Wolf může začít směle rovnat Upířím deníkům a možná je i pomalu překonává. Výhoda tohoto počinu MTV je, že i přes očividně odhadnutelný konec dokáže skutečně zakroutit nervami diváka a stále ho něčím překvapit. Navíc i druhou sérií projdou snad všechny postavy dalšími změnami, ačkoliv je otázka, jestli jim to jde k prospěchu, či jestli je to povede k pádu v další sérii. A vzhledem k tomu, že jsem měla některé charakterové výtky ohledně klišé v Teen Wolf, i to se tu pomalu smazává a dokonce i takový Scott, hlavní super-hodný hrdina ukáže i svou temnější stránku, tak i jeho přítelkyně Allison se nakonec ukáže i v těch tmavších barvách.

Na druhou stranu musím vytknout trochu nevyřešenou dějovou linii s Lydií. Jak jsem si ji oblíbila v první řadě kvůli tomu, že ačkoliv se "dělá" naprosto hloupou, je to asi nejchytřejší postava celého seriálu, její postavu tvůrci trochu zazdili. Její tělo je nějakým zvláštním způsobem imunní vůči vlkodlačímu kousnutí, na druhou stranu začne být ovládaná Peterem ze záhrobí a... no zkrátka, v téhle části je tak trochu dost nevyřešených a nezodpovězených otázek, na které stále čekám. Navíc celkové "vyřešení" téhle dějové linie mi přišlo maličko přitažené za vlasy, přesto svým způsobem docela pochopitelné.

Neříkám, že jsem Teen Wolf úplně propadla. Ale rozhodně si u mě tenhle seriál polepšil novými nápady, postavami i dějovými zvraty, které se zbytečně neprotahují. Skutečně, slušivých 12 epizod nemá nikde přílišné odchylky či nudné a natahovaný děj, i toho se tvůrci seriál poměrně dobře vyvarovali. Stále mám však pocit, že tu chybí ještě několik drobností, které by z popkornového seriálu udělali skutečně kvalitní příběh se vším všudy. Ale s vývojem, kterým prošla druhá řada oproti první jsem skutečně zvědavá, jestli se to podaří ve třetí sérii.

Moje hodnocení: 7,5 / 10

TRAILER:

ÚVODNÍ ZNĚLKA: